el CRP
fons documental

Us recomanem

Educació sense fronteres

Caixa didàctica Realitzada per la ONG Educació Sense Fronteres amb materials didàctics que tenen com objectiu donar elements per educar en la cooperació, la solidaritat i la igualtat, per aconseguir l'eliminació de discriminacions i desequilibris que es produeixen en el món,  mitjançant el treball a l'aula de materials tan diversos com textos, qüestionaris, imatges, relats, diapositives i còmics. Es tracta d'un material sobre diverses realitats  que vol ser un vehicle per al seu coneixement, la interpretació i la reflexió, des d'un vessant interdisciplinari i com a eix transversal del currículum educatiu.
Conté materials per treballar el tema als diferents nivells educatius, des d'educació infantil fins a Batxillerat i cadascun s'agrupa en carpetes específiques. Cada carpeta conté material per al professorat i per l'alumnat per facilitar l'organització del treball.
Consta de les següents carpetes:
EI-1. Un viatge complicat
Material adreçat a Educació Infantil (4-5). que pretén atansar els alumnes a descobrir problemes del medi ambient i a promoure actituds positives amb l'entorn.
L'eix conductor de l'activitat és un conte sobre dues orenetes que viatgen per trobar terres més càlides. Es proposen exercicis de dibuix, amb plastilina i relacionar Educació Infantil 1
EP-1. Una escola per a tots
Material adreçat a Educació Primària (6-10) que pretén donar a conèixer la situació de desigualtat i pobresa que es viu en alguns països, i que ha originat l'aparició d'Organitzacions No Governa-mentals per al Desenvolupament.
La carpeta planteja tres activitats a partir de dues històries paral·leles, la primera fictícia i la segona real, basades en la construcció d'una escola en una petita comunitat rural.
EP-2. Imatges del món
Material adreçat a Educació Primària (10-12) que pretén que l'alumne elabori la idea que el món és divers, que existeixen realitats desiguals i que el treball cooperatiu és més eficaç que l'individual. La carpeta proposa la manipulació i muntatge de 6 cubs de plastilina amb les cares impreses amb un fragment d'una imatge de tema solidari. Un cop muntats, la tasca consisteix en utilitzar les imatges del trencaclosques per  comentar conceptes solidaris.
EP-3. Opinions fetes
Material adreçat a Educació Primària (10-12)/Educació Secundària (12-14) que pretén mostrar realitats diferents i provocar actituds solidàries. La carpeta proposa activitats en les quals a partir de la reflexió de paraules s'indueixen  opinions i a partir  de conceptes es transmeten missatges visuals.

ES-1. Treballadors de 10 anys
Material adreçat a ESO (12-16) que pretén introduir i valorar el concepte de treball infantil. A partir de la lectura d'un còmic "Trabajadores de 10 años" s'analitzen les causes i conseqüències del treball infantil.

ES-2 Secundària Obligatòria
Material adreçat a ESO (14-16)/Batxillerat (!6-18) que pretén apropar la realitat del món en què vivim, mitjançant una sèrie d'activitats de tipus acadèmic… A partir d'estadístiques, mapes, textos, dibuixos i il·lustracions es presenten un conjunt de fitxes d'activitats bàsicament de l'àrea de ciències socials.

BA-1 Comentari solidari
Material adreçat a Batxillerat que pretén revisar i actualitzar conceptes solidaris propis convidant els alumnes a analitzar el contingut i el punt de vista solidaris que diversos autors literaris han concretat en algunes de les seves obres.